Bedrijven staan steeds meer open voor modernisering als het gaat om digitale transformatie, met name op het gebied van telefonie is dit het geval. En dat is een hele goede en terechte zaak, belangrijkste reden voor de innovatie op dit vlak zit hem meestal in de snel zichtbare resultaten. Zowel qua prijs als optimalisatie van de werkprestaties. Het vervangen van een telefooncentrale kan dus snel diverse zichtbare voordelen met zich mee brengen. In veel gevallen praat men bij het vervangen van een telefooncentrale over ‘Unified Communications’. Hierbij worden verschillende innovatieve communicatietechnologieën met elkaar gecombineerd. Maar waar moet je nu eigenlijk op letten bij het aanschaffen van een nieuwe telefoon-oplossing?
Innovatie door digitale telefonie
Ondanks dat de traditionele (meestal een fysieke) telefooncentrale de afgelopen jaren ook diverse innovaties heeft ondergaan. Zijn er diverse digitale oplossingen gekomen die minstens net zo goed zijn. Samenwerken en communiceren met klanten, met collega’s en partners waar ook te wereld. Eenvoudig rapporteren, oplossingen die schaalbaar en hoog beschikbaar zijn, zomaar een greep uit de voordelen van een digitale telefonie oplossing.
Stel je als organisatie deze vragen bij de keuze voor een nieuw telefoonsysteem:
Zijn we toe aan een nieuwe telefonie oplossing?
Naast de licentie-, onderhoud en upgradekosten betaal je bij een traditionele telefooncentrale ook voor de aanschaf ervan. Als je voornemens bent om je communicatie oplossing te koppelen aan andere bedrijfstoepassingen (CRM en of ERP) dan is ‘Unified Communications’ misschien wel de oplossing voor jouw organisatie.
Welke rol speelt flexibiliteit binnen jouw organisatie?
Verwacht je het komende jaar flink te gaan groeien in mankracht? Dan is de schaalbaarheid van een digitale oplossing ideaal, deze is namelijk eenvoudig uit te breiden. En breken er mindere tijden aan dan is het ook weer eenvoudig terug te brengen. Dit in tegenstelling tot de traditionele oplossingen.
Is continuïteit van belang voor jouw organisatie?
Internetbellen (VoIP) biedt veel mogelijkheden, het is stabiel en de Security is goed te regelen. Mede daardoor een ideale oplossing voor organisaties met diverse kantoren die de risico´s op ‘attacks’ van cybercriminelen en , ‘downtime’ in de bedrijfsvoering tot een minimum willen beperken.
Wat zijn de kosten van de huidige telefooncentrale?
Probeer te achterhalen wat de aanschafkosten waren van de traditionele telefoonoplossing. Tel daarbij op de kosten die gemaakt zijn aan de telefooncentrale voor onderhoud, upgrades en het verlengen en vernieuwen van bepaalde licenties. Gedurende de periode dat de telefooncentrale er is. Een telefonie oplossing op basis van VoIP is vermoedelijk een stuk voordeliger. Geen dure contracten voor langere periode maar flexibele contracten. Waarbij de capaciteit verhoogd maar ook weer verlaagd kan worden indien nodig.
Regeren is vooruitzien
Is je huidige telefooncentrale een jaar of 5 oud? Dan is het misschien een goed idee om nu actie te ondernemen. Voordat je de bovengenoemde risico’s vat krijgen op jou organisatie. En ben je er klaar voor om (kosten) efficienter te gaan samenwerken? Zorg dan dat je snel in contact komt met een ICT-bedrijf dat jouw organisatie kan helpen bij het vervangen van de huidige telefooncentrale. Zoek hier een ICT-bedrijf plaats je opdracht en maximaal drie ICT-bedrijven nemen contact op voor het maken van een afspraak of voor het aanbieden van een offerte.
Terug naar overzicht