Waarom een service level agreement soelaas kan bieden

Door Cassim - Geplaatst op 21 februari 2017
Waarom een service level agreement soelaas kan bieden

Een bedrijf runnen is geen sinecure: Naast de hoofdactiviteiten van je onderneming ben je bijna verplicht om ook kennis te hebben van bijvoorbeeld ICT. Een goede ICT-infrastructuur is een noodzakelijke voorwaarde geworden voor het succes van ondernemingen. Dat allemaal zelf op poten zetten is niet efficiënt en voor ondernemingen gewoonweg niet realistisch. In dit geval is het outsourcen van uw ICT-beheer eigenlijk de best mogelijke oplossing. Een Service Level Agreement (SLA) kan hierbij soelaas bieden

Een Service Level Agreement in ICT

SLA’s kunnen inderdaad de oplossing vormen voor uw ICT-beheer. Een SLA is eigenlijk een overeenkomst met een externe aanbieder van ICT-diensten en/of -producten. De aanbieder kan daarbij een verzelfstandigde (deel)organisatie zijn of gewoon een externe partner (of beiden), terwijl u en uw klanten dan de afnemer zijn van deze ICT-diensten en -producten.

Van belang is dat een dergelijke SLA goed opgemaakt wordt, zo zullen er juridische kaders zijn waar u rekening mee moet houden en zal de overeenkomst ook rekening moeten houden met toekomstige wijzigingen of uitbreiding van uw diensten. Daarom moeten minstens volgende onderdelen in de overeenkomst opgenomen worden:

  • PDC (Producten- en Dienstencatalogus): omschrijving wat en hoe de producten of diensten worden geleverd;
  • Om welk type SLA het gaat;
  • Specificeer de bedrijfsvereisten;
  • Bespreek een prijs in functie van het serviceniveau;

Voordelen van een SLA

De voordelen van het outsourcen van uw ICT-beheer zijn legio. Ten eerste kunnen externe partners uw ICT-ondersteuning veel makkelijker en zorgvuldiger beheren omdat ze hier de kennis en ervaring in hebben. Zo kunnen ze veel efficiënter een dienstverlening op maat organiseren. Uw onderneming daarentegen hoeft zich van zijn ICT-omgeving niks aan te trekken en kan zich gewoon op zijn kernactiviteiten richten. Daar tegenover staat dan weer dat externe partners hetzelfde beheer vaak tegen een lagere prijs kunnen uitvoeren omdat zij net veel efficiënter aan de slag gaan.

Hoe vind je een geschikt ICT-bedrijf die hierbij kan helpen?

Een belangrijk onderdeel van het efficiënt outsourcen van uw ICT-omgeving is uiteraard het vinden van een geschiktICT-bedrijf dat kan voldoen aan de vereisten van uw onderneming. Om die reden kan u terecht bij VindICTbedrijf.nl. Plaats gratis en vrijblijvend je ICT-opdracht en de door jouw geselecteerde ICT-bedrijven nemen binnen 48 uur contact met je op.

Terug naar overzicht

Kies je categorie en vul je postcode in om een ICT-bedrijf te vinden

Particulier
Zakelijk
Voor grote en kleine organisaties
met een ICT-vraagstuk
Bespaar tijd en geld door
snel en efficiënt te zoeken
Een transparante en
overzichtelijke vergelijking

Met behulp van VindICTbedrijf.nl zijn we snel en makkelijk in contact gekomen met meerdere ICT-bedrijven

OutdoorXL

  • Sjors Rijkee
  • Webdeveloper

Hoe werkt het?

Kies en vergelijk ICT-bedrijven

Kies en vergelijk

Kies en vergelijk de 3 beste ICT-bedrijven op basis van reviews, specialisaties, partnerstatussen en ISO-certificeringen.

Plaats je ICT-opdracht

Vraag offertes aan

Vraag tot maximaal 3 offertes aan in een paar eenvoudige stappen. Alle grote en kleine ICT-opdrachten kunnen geplaatst worden.

partners-respond

ICT-bedrijven reageren

Maximaal drie ICT-bedrijven reageren binnen 48 uur na het plaatsen van je ICT-opdracht om een offerte te maken.

Voor grote en kleine organisaties
met een ICT-vraagstuk
Bespaar tijd en geld door
snel en efficiënt te zoeken
Een transparante en
overzichtelijke vergelijking
561
ICT-bedrijven
169
Reviews
4444
Opdrachten